CallLawyer
Cabinet de Avocat si Insolventa Dinu Maria Cristina
12 iulie 2022

REDUCEREA TERMENULUI DE PĂSTRARE A STATELOR DE SALARII

În data de 04 iulie 2022, a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 668, Legea nr. 195/2022, pentru completarea art. 25 din Legea contabilității.

 

Potrivit noilor reglementari, incepând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligaţia legală de a depune declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se păstrează timp de 5 ani.

 

Menționam faptul ca in prezent, obligația angajatorilor de păstrare a statelor de salarii este de 50 ani.

 

Reducerea acestei perioade, de la 50 de ani la 5 ani, a fost fundamentată pe considerentul că începand cu anul 2011, angajatul poate avea acces la datele privind veniturile realizate prin simpla accesare a platformei SPV pusă la dispozitie de  ANAF. Asadar, prin intermediul Spatiului Virtual Privat, angajatul poate solicita adeverință privind veniturile realizate în sistem electronic, fără a mai fi necesară vreo solicitare adresată angajatorului. De asemenea, persoanele interesate pot solicita extras din Registrul General de Evidenta a Salariatilor (REVISAL).

 

Sperăm că acest articol ți-a fost de ajutor. Ți-am pregătit și un articol cu privire la majorarea valorii nominale a tichetelor de masă. 

 

Alte articole din această categorie

arrow left
arrow right

Citește și alte articole

Avocat titular Dinu Maria Cristina

 

Cabinet de Avocat si Insolventa Dinu Maria Cristina