Potrivit noilor reglementari, incepând cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligaţia legală de a depune declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se păstrează timp de 5 ani.
Menționam faptul ca in prezent, obligația angajatorilor de păstrare a statelor de salarii este de 50 ani.
Reducerea acestei perioade, de la 50 de ani la 5 ani, a fost fundamentată pe considerentul că începand cu anul 2011, angajatul poate avea acces la datele privind veniturile realizate prin simpla accesare a platformei SPV pusă la dispozitie de ANAF. Asadar, prin intermediul Spatiului Virtual Privat, angajatul poate solicita adeverință privind veniturile realizate în sistem electronic, fără a mai fi necesară vreo solicitare adresată angajatorului. De asemenea, persoanele interesate pot solicita extras din Registrul General de Evidenta a Salariatilor (REVISAL).
Sperăm că acest articol ți-a fost de ajutor. Ți-am pregătit și un articol cu privire la majorarea valorii nominale a tichetelor de masă.
Avocat titular Dinu Maria Cristina
Cabinet de Avocat si Insolventa Dinu Maria Cristina
Copyright @ 2010-2023 Dinulawyers - Cabinet de Avocat si Insolventa | All rights reserved | Legal Notices | Privacy Policy | Cookies Policy